יום שלישי, 8 בנובמבר 2011

עו"ד נילי שץ מגישה את מילון המושגים של ההוצאה לפועל

הליך ההוצאה לפועל טומן בחובו מושגים שונים, אשר לא תמיד ידועים לכלל הציבור. לפניכם מילון מושגים קצר, אשר יקל עליכם את הבנת התהליך וההתמצאות בו.
אזהרה:
כאשר נפתח תיק הוצאה לפועל, החייב מקבל אזהרה. אזהרה זו, כוללת את מספר התיק ואת הלשכה בה הוא נפתח, כמו כן – האזהרה כוללת גם הוראות והסברים לחייב. נוסף על כך, באזהרה נכללת גם הודעה, כי אם לטענתו של החייב הוא איננו יכול לעמוד בתשלום החוב במלואו, עליו להתייצב באחת מלשכות ההוצאה לפועל לצורך חקירת יכולת. ההגעה ללשכה, אמורה להתבצע בתוך 20 יום בתיקים מסוג: פסק דין, שטרות, מזונות, משכון ומשכנתא. או בתוך 30 יום בתיקים מסוג תביעה מסוג קצוב (תובענות).
במידה ולא ימלא החייב אחר הכללים, יראה כמשתמט מתשלום חובותיו ועשוי להשלח למאסר.
איחוד תיקים:
במקרה שמתנהלים כנגד החייב מספר תיקי הוצאה לפועל, ניתן להגיש בקשה מראש ההוצאה לפועל, לאיחוד תיקים מכל הלשכות ל:"תיק איחוד".
את הבקשה יש להגיש דרך הלשכה בה מתקיים החוב / התיק הגדול יותר.
איחוד התיקים נועד לקבוע תשלום חודשי אחיד, הכולל בתוכו את כלל התיקים של החייב, כאשר גובה ההחזר לכל תיק נגזר מגודלו היחסי בחוב הכללי.
לא ניתן לצרף תיקי מזונות ותיקי משכון/משכנתא לתיק איחוד.
בא כוח (ב"כ):
עורך הדין המייצג את חד הצדדים בתיק ההוצאה לפועל, אשר קיבל ייפוי כוח המאשר כי נתבקש לייצגו. על ייפוי הכוח החתום על ידי החייב, יש להגיש לתיק ההוצאה לפועל.
התייצבות:
הגעה פיזית לאחת הלשכות.
זוכה:
אדם אשר בידו פסק דין, תביעה בסכום קצוב, שטר וכיו"ב, המורה כי על צד אחר לשלם לו, או לבצע פעולה אחרת כפי שמחייב החוק. על הזוכה להחזיק באישור על זכאותו (פסק דין, צ'ק שטר וכיוב').
חייב:
אדם שהוצא כנגדו פסק דין, המחייב אותו לשלם או לבצע פעולה זו או אחרת על פי החוק.
חייב מוגבל באמצעים:
חייב שאיננו מסוגל לשלם את כל חובותיו תוך פרק הזמן אשר נקבע בחוק, גם אם תוך מאמץ גדול. על ה"מוגבל באמצעים" מוטלות ההגבלות הבאות:
  • עיכוב יציאה מן הארץ.
  • הגבלה חמורה בבנק ישראל.
  • הגבלה בשימוש בצ'קים ובכרטיס אשראי.
  • הגבלה להיות בעל עניין בחברה (בעלים, מחזיק מניות, דירקטור וכיו"ב).
חקירת יכולת:
חקירה בדבר יכולתו הכלכלית של החייב הפרטי (שאיננו חברה, תאגיד, עמותה וכיו"ב). לחייב ישנה הזכות לדרוש חקירת יכולת מראש ההוצל"פ בכל שלב במהלך התנהלות התיק. מטרת חקירת היכולת, היא להוכיח לראש ההוצל"פ, לזוכה ולעורך הדין, את היכולת הכלכלית של החייב לגבי החזר חובותיו, זאת על מנת לקבוע את יכולת ההחזר החודשית של החייב.
טפסים נדרשים:
לקריאת הפוסט במלואו - עו"ד נילי שץ
עורכת הדין נילי שץ בעלת הכשרה מקצועית בנושא פשיטת רגל

תגובה 1:

  1. מלחיץ מאוד להגיע למצב בו ההוצאה לפועל מגיעה אלייך הביתה/לעסק.. ללא ספק כונס נכסים הוא לא אדם שארצה לפגוש לעולם !

    השבמחק